11-12-2008 Overlevende Van Commando Mumbai Blijft In De Cel
flickr:3101478335

De enige overlevende van het tienkoppige commando dat eind november de Indiase stad Mumbai aanviel, blijft tot minstens 24 december in preventieve hechtenis. Dat zegt een hoge functionaris van de Indiase politie. "Hij (de terrorist) blijft tot 24 december in preventieve gevangenschap", aldus Raskeh Maria, hoofd van de strafrechtelijke brigade van het vroegere Bombay, die als officier verantwoordelijk is voor het onderzoek.

Magistraten hebben een bezoek gebracht aan de gedetineerde, Mohammed Ajmal Amir Iman, in de gevangenis van het algemeen hoofdkwartier van de politie van Mumbai. Zij zijn er een kwartier gebleven en hebben achteraf geen verklaring afgelegd aan de pers.

Tevoren had de stedelijke politie bekendgemaakt dat de onderzoekers bezig zijn aanklachten tegen Iman vast te leggen. Vermoedelijk wordt hij beschuldigd van oorlogsdaden tegen het land, moorden, pogingen tot moorden en andere inbreuken op de wapen- en explosievenwetgeving.

Iman, die volgens de Indiase autoriteiten een Pakistaan is, was één van de tien leden van het zwaar bewapende commando dat tussen 26 en 29 november in Mumbai 163 mensen heeft gedood, in het bijzonder in twee luxehotels en het belangrijkste treinstation. Hij is de enige overlevende van het commando en was reeds op de eerste dag van de ware veldslag in de economische hoofdstad van het Aziatische land.

De Morgen – 11-12-2008

//Bron krantenartikel: http://www.demorgen.be/dm/nl/990/Buitenland/article/detail/543435/2008/12/11/Overlevende-van-commando-Mumbai-blijft-in-de-cel.dhtml//

Unless otherwise stated, the content of this page is licensed under Creative Commons Attribution-ShareAlike 3.0 License