09-12-2008 Politie Geeft Namen En Foto

De Indiase politie heeft de namen vrijgegeven van de negen terroristen die omkwamen bij het plegen van de aanslagen in de West-Indiase stad Mumbai. Ze zei nieuwe informatie te hebben verkregen, zoals de geboorteplaatsen van de daders in Pakistan. India heeft steeds gezegd dat alle daders uit Pakistan afkomstig waren.

Foto's
Het hoofd van het politieonderzoek naar de aanslagen gaf ook foto's vrij van acht van de mannen. Sommige kwamen van identiteitskaarten, andere waren gruwelijke afbeeldingen van de gedode terroristen. Het lichaam van de negende terrorist was te zeer verbrand om te tonen, aldus de politiechef. In totaal waren er tien daders, maar de tiende werd levend gearresteerd.

Pakistan
Drie mannen kwamen volgens de politie uit de stad Multan, in het midden van Pakistan. De jongste werd geïdentificeerd als de 20-jarige Shoaib. Hij kwam uit het district Narowal in de Pakistaanse provincie Punjab. De daders waren allemaal tussen de 20 en 28 jaar oud.

Lashkar-e-Taiba
India heeft de verantwoordelijkheid voor de aanslagen, die 171 mensen het leven kostten, bij de Pakistaanse militante groepering Lashkar-e-Taiba gelegd en eist dat Pakistan de beweging aanpakt. Pakistan is daar inmiddels mee bezig en arresteerde vandaag nog eens meer dan twintig verdachten. Het liet wel weten geen Pakistanen aan India over te zullen dragen.

De Morgen – 9-12-2008

//Bron krantenartikel: http://www.demorgen.be/dm/nl/990/Buitenland/article/detail/540245/2008/12/09/Politie-geeft-namen-en-foto-s-van-terroristen-Mumbai-vrij.dhtml//

Unless otherwise stated, the content of this page is licensed under Creative Commons Attribution-ShareAlike 3.0 License